TARGOWISKO
Możesz tu kupić warzywa i owoce. Świeże mięsą i inne delikatesy z lokalnych wędzarni. Koniecznie przyjdź i spróbuj natury!
grabskie sioło
Zapraszamy na kajaki, rowery, grill, ognisko. Zorganizujemy dla Was wszelkie spotkania i imprezy.
sCHRONISKO
Przygarnij psa...
"Są dwa światy i jedno słońce,
które u nas słabiej coś grzeje [...]"
REGULAMIN I SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRACY KOMISJI PRZETARGOWEJ
1.W zarządzeniu wewnętrznym powołującym Komisję, wyznacza się jednocześnie jego przewodniczącego i sekretarza.
2. Przewodniczący kieruje pracą Komisji, reprezentuje ją w wystąpieniach zewnętrznych i jest upoważniony do podejmowania decyzji dotyczących spraw organizacyjnych związanych z prowadzeniem postępowania.
3.Decyzje Komisji powinny zapadać zgodnie.
4. Jeśli uzgodnienie stanowiska nie jest możliwe , przewodniczący Komisji zarządza głosowanie tajne lub jawne, w którym każdy z członków ma jeden głos. W przypadku gdy głosowanie nie może wyłonić rozstrzygnięcia, przewodniczący Komisji ma głos przeważający.
5.Obowiązkiem sekretarza jest prowadzenie w sposób ciągły protokółu toczącego się postępowania i stanowiących jego integralną część protokołów kolejnych posiedzeń Komisji.
6. Sekretarz jest odpowiedzialny za formalną stronę postępowania Jego dokumentację oraz organizację kontaktów z oferentami.
7.Członkom Komisji można w początkowej fazie postępowania przydzielić zadania związane z przygotowaniem dokumentów, opracowaniem lub wyborem metody wartościowania ofert itp.
8.Oferty nie spełniające zewnętrznych wymogów odrzuca się natychmiast informując o tym obecnych;
- termin złożenia oferty
- nie wniesienie wadium w określonym terminie
9. Postępowanie o zamówienie publiczne unieważnia się jeżeli:
a. w postępowaniu w trybie innym, niż tryb z wolnej ręki, wpłynęły nie mniej niż dwie oferty nie podlegające odrzuceniu lub mniej niż dwa wnioski o dopuszczeniu do udziału w przetargu ograniczonym,
b. cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę , która zamawiający może przeznaczyć na finansowanie zamówienia,
c. wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzone postępowanie lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym , czego nie można było wcześniej przewidzieć,
d. zamawiający nie dopełnił obowiązku zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo postępowanie jest dotknięte wadą uniemożliwiającą zawarcie umowy.
10. O unieważnieniu postępowania zamawiający zawiadamia dostawców lub wykonawców biorących udział w postępowaniu ,podając uzasadnienie faktyczne i prawne.
11 .W przypadku unieważnienia z winy zamawiającego postępowania o zamówienie
publiczne na podstawie ust. l pkt. 3 lub 4, dostawcom lub wykonawcom, którzy złożyli oferty nie podlegające odrzuceniu przysługuje roszczenie o zwrot uzasadnionych kosztów uczestnictwa w postępowaniu , w szczególności kosztów przygotowania oferty.
12. Komisja przetargowa przeprowadza w trybie publicznym /jawnym/ otwarcie ofert, podając obecnym:
- imię i nazwisko,
- nazwę (firmę),
- adres (siedzibę) dostawcy lub wykonawcy, którego oferta jest otwierana,
- cenę oferty,
- termin wykonania zamówienia publicznego,
- okres gwarancji,
- warunki płatności zawarte w ofercie,
- datę złożenia oferty,
Ofertę złożoną po terminie zwraca się bez otwierania po upływie terminu przewidzianego na wniesienie protestu.
Powyższe informacje doręcza się oferentom , którzy nie byli obecni przy otwieraniu ofert, na ich wniosek.
13 Część jawną postępowania Komisji dokonuje się w formie listy zawierającej nazwę oferenta i cenę /drukZP-12/.
14. Oferty odrzucone umieszcza się na liście z uzasadnieniem ich odrzucenia /druk ZP-19/.
15. Przed przystąpieniem do porównania ofert, członkowie Komisji podpisują swoje oświadczenia o braku okoliczności, które mogłyby przeważać ich bezstronność
/drukZP-1 zał.10/
16. Wyjaśnienie treści złożonych ofert i sporządzenie informacji o spełnieniu wymogów wymaganych od dostawców-wykonawców /druk ZP-17/
17. Komisja po otwarciu ofert , w trybie niejawnym dokonuje oceny otrzymanych ofert w zakresie podmiotowym, stosując ściśle zapisane w specyfikacji kryteria . Metody porównania ofert /punktowe lub inne/ ustala Komisja stosownie do zakresu i merytorycznej zawartości zamówienia /druk ZP-20/.
18. Komisja posługując się stosownymi kryteriami i wybraną metodą wartościowania ofert układa ranking rozpatrywanych ofert, wskazując ofertę na 1-ej pozycji jako najkorzystniejszą /ZP-21/
19. Powody odrzucenia wszystkich ofert /drukZP-16/.
20. Wypełnienie protokółu /drukZP-1/ i przedstawienie do zatwierdzenia kierownikowi jednostki zamawiającej, z propozycją podpisania umowy z wybranym oferentem.
23. Komisja zawiadamia niezwłocznie uczestników postępowania o jego rozstrzygnięciu, proponując wybranemu oferentowi podpisanie umowy nie wcześniej niż 7 ogłoszenia, o którym mowa w art.50 ust.2, nie później jednak niż przed upływem terminu związania z ofertą,
23. Komisja na żądanie uczestników postępowania umożliwia im dostęp do protokółu w zakresie nie naruszającym ważny interes państwa, ważne interesy handlowe stron oraz zasady uczciwej konkurencji, przebiegu badania ,oceny i porównania treści złożonych ofert.
24. Przygotowanie i rozesłanie ogłoszenia o wyborze najkorzystniejszej oferty /drukZp-150/.
25. Komisja w przypadku otrzymania protestu zawiesza postępowanie do czasu jego rozstrzygnięcia . nie dłużej niż 7 dni.
26 Komisja sporządza końcowy protokół postępowania przekazując całość dokumentacji n m pracownikom zamawiającego, którzy będą nadzorować lub zarządzać realizację zawartej umowy w wyniku postępowania.
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ
o wartości nie przekraczającej wyrażonej
w złotych równowartości 30000 euro
§ 1
1. Regulamin określa zasady i tryb dokonywania zakupów , których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro
2. Przeliczenie PLN na EURO dokonuje się w oparciu o obowiązujące w dniu ustalania wartości zamówienia Rozporządzenie Prezesa RM w sprawie średniego kursu złotego w stosunku do euro.
3. Wartość zamówienia określa się bez podatku od towarów i usług , stosując odpowiednio przepisy art. 32-35 ustawy Pzp
§ 2
Zamówień należy dokonywać w sposób celowy i oszczędny , stosując zasadę uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań.
§ 3
1. Zlecenia dokonania zakupów udziela ustnie lub pisemnie Kierownik Zamawiającego
§ 4
1. Dokonanie zakupu wymaga :
a) Sporządzenie wniosku o wszczęcie postępowania
b) Przeprowadzenie postępowania w sposób opisany w § 6-8
c) Sporządzenia pisemnej umowy
2. Za zgodą kierownika Zamawiającego / osoby upoważnionej dopuszczalne jest udzielenie zamówienia konkretnemu wykonawcy , po uprzednim przeprowadzeniu negocjacji w celu uzyskania najlepszych warunków wykonania zamówienia.
§ 5
Czynności określone w § 4 ust. 1 pkt 1-3 wykonuje wskazana przez Kierownika Zamawiającego osoba
§ 6
Procedura wyboru wykonawcy polega na rozeznaniu rynku i przeglądu cen potencjalnych wykonawców.
§ 7
1. Rozeznanie rynku dotyczące przeglądu cen przeprowadza się telefonicznie, pisemnie ,faksem lub za pomocą poczty elektronicznej. Informację o przeprowadzonym postępowaniu należy zamieścić na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie zamawiającego , z podaniem określenia przedmiotu zamówienia , kryteriów oceny ofert, miejsca i terminu składania ofert.
2. Rozeznanie rynku polega na zaproszeniu do udziału w postępowaniu co najmniej trzech wykonawców.
§ 8
1. Jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwotę (np. 10 000 zł), osoba przeprowadzającą postępowanie o udzielenie zamówienia obowiązana jest wysłać zaproszenie do złożenia ofert w formie pisemnej (elektronicznej) do najmniej trzech wykonawców .
2. Oferty w formie pisemnej należy złożyć w sposób uniemożliwiający powzięcie wiadomości o treści oferty przed ich otwarciem (opakowane)
3. Otwarcie ofert dokonywane jest w obecności co najmniej trzech osób (pracowników zamawiającego)
§ 9
1. Po dokonaniu oceny złożonych ofert, pracownik merytoryczny przedstawia wnioski prezesowi jednostki, w celu zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty.
2. Za ofertę najkorzystniejszą uważa się ofertę z najniższą ceną lub ofertę , która przedstawia najkorzystniejszy bilans punktów (oferta najkorzystniejsza ekonomicznie) przyznanych w poszczególnych kryteriach podanych w zaproszeniu do składania ofert.
§ 10
Umowę w sprawie zamówienia publicznego zawiera się niezwłocznie w formie pisemnej .
§ 11
Postępowanie o udzielenie zamówienia należy udokumentować w postaci notatki służbowej (protokołu) w której odnotować należy :
a. Imiona i nazwiska (nazwy) i adresy wykonawców zaproszonych do składania ofert,
b. Oferowane w ofertach ceny i inne oświadczenia (jeżeli wymagano),
c. Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej wraz z uzasadnieniem,
d. Informację o wykluczeniu wykonawcy lub odrzuceniu oferty wraz z uzasadnieniem.